2009. január 7., szerda

Gyíkarc

2000-kilenc(!) január harmadikán látogattunk ki először a híres Ezüst-hegyi kőfejtőhöz. Két hírt kaptuk a helyről: Hogy itt főleg a téli mászás a jellemző, mert napos oldalon fekszik. Tényleg. A másik hírmorzsa szerint, azért érdemes felkeresni a helyet, hátha megtetszik egy kunszt a sok közül amiért érdemes lesz visszajárni. Gyíkarc.

Elhatároztuk, hogy precíz videó fog készülni a projectelésről, meglátjuk mi lesz belőle. Lényeg a lényeg, peti felvette az utazás egy részét videóra. Ez fel lesz gyorsítva , mint profi effekt, a kurvás résznél furcsa módon lelassul, a strici autójára és a "lakó"kocsira tekintget. Meglátjuk.

Amikor 3 derék magyar sziklamászó fejébe vesz egy ezüsthegy-i expediciót akkor az úgy is lesz.Húsz perces keresgélés-séta-gyaloglás után toppantunk be hárman a bánya ezüstkapuján, amit néhány szép kis teljesen sima fal vett körül.

De ki is ez a 3 bátor?

Megérkeztünk. Azt hittem még egy másik udvarban van az a hely ahol mászni is lehet, mert a kőzet annyira törősnek tűnt. Ami egyébként masszív fal, kevés fogással. Pici peremekkel. Egy magas falon melegítettünk - majdnem megfagytunk - ahol található az Ezüst-nyír, 7a. Megnéztük. Thanks, later. Másztam egy traverzt és Péterrel megmásztuk az itteni "Debrecent". Peti a kis peremekkel szórakozott.

Ezután körbenéztünk, mit hol lehet mászni. Szerintem sok helyet nem vettünk észre de van egy két kunszt. Megtaláltuk a gyíkarcot (7b+) és a gyíkvért (7c) is. Viszont nem tudtuk mit lehet fogni, mert mindenki mást mondott. Kellet valaki aki elmondja. Ekkor varázsszóra jelent meg egy negyedik (vele egy ötödik is) bátor is, Kocsis Ricsi személyében, aki a gyík egyík kitalálója. Megismertünk pár kunsztot - például a Kalahári-traverzt - de minket csak a kiszemelt vad érdekelt. Az a traverz úgyis biztos olyan gyerekes.

Végre gyíkarc. Láthattuk ahogy mássza, bétát is kaptunk, egy szóval minden tökéletes volt, a hideget leszámítva, amit én nem igazán bírtam. Emiatt keveset tudtunk rápróbálni, de a sarkazás előtti részt átmozogtuk. Onnan, forrásunk szerint VIII+-os a kunszt. ( Én buta módon a Barnával cserélt cica nadrágban másztam. Hidegben nadrágot átvenni - eszembe sem juthatott .) Nagyon szép út tényleg, és csak ránézésre ijesztő. Petivel abban reménykedünk, hogy legközelebb meglesz. Szurkoljatok!

A következő túra most szombaton indul. A három bátor új tag(okkal) bővül(het). Kerényi Barna és esetlegesen Barcsay Gergő személyében. Jó lenne beszerezni egy kamerát és szép vedókat csinálhatnánk. Lesz, ami lesz!

Venga!

u.i.: Videót sajnos nem tudtam feltenni, mert rossz az internet. Bepótlom. Peti?

Nincsenek megjegyzések: