2013. február 23., szombat

Exploration Video Pisznice

Exploration Video [featuring the CRAZIEST SOLE ever]

Az elmúlt hetekben szinte esélytelen volt a száraz sziklát találni. Ez alól is csak Ezüst-hegy kivétel néha, legalábbis a közelebbi régióban. Pénteken Patkánnyal erősen megindultunk Pákozd felé, hogy Rücsökmátrixra vegyük a figurát. Az szélvédőn kinézve: - Húgecóezmégjóislehet! - sajnos nem. A Velencei-tó térsége párát, ködöt, esőt szit. Mivel minden kerités, tető és lepukkant stuff a faluházak között nedves, fel sem megyünk. Go Pákozd, (reménykedő) emlékeink szerint arra még egész tűrhető volt felhőzet. Messziről látszik, hogy itt körülbelül fotózni tudom maximum az amúgy nagyon poénul szines sziklát. Idővel ezzel is felhagyunk, irány az Ujjerő. Sajnos 2-0 az állás. Nem a mi javunkra.

No problémó, lényeg, holnap hozzuk a tervet! Huh...tehát Pisznice, körülnézés. Motivált harmadikként SimonB-vel a pirosba. A gerecsei turistatérkép megvan, jelölve az összes sziklát és falsávot. A feladat adott: mindent lecsekkolni, ergó korán kell kelni és keményen rámenni a szettre...

Másnap. Csörög a telefon ébresztője. Én keltem Patkányt is, lassan fel is tápászkodunk, az idő 6 óra körül mozog. Dzsamának tojás, gyors összepakolás, ügyelve természetesen. Kamásni, távcső, termosz tea és a haverok. Kis késéssel 7 után a Sasadin ismerős közeleg, innentől B is a team tagja. Tökölésre semmi szükség, odalép a sofőr.

Bajna az első nagyobb etap.(Persze bemelegitő kofii is volt a kúton). Elmondható, hogy a 'Vadász Söröző', ilyen korán reggel is poén. A mellénkparkoló dzsipből kiszálló rendest megrottyant formával volt szerencsénk csevejbe kerülni...Jó reggelt uram, csupa jó kilátások a napra!
Az idő egyszerűen csodálatos. A legjobb, hogy korán van még, ennél láthatólag csak egyre jobb lesz. Nem is sokkal ezután már a hóuton csűrjük. Sima geris parkoló, kamásni, kistáska, kamera fel. Irány az ismeretlen!

Betonút enyhe lejtéssel, hóval. Egyszercsak azonban eljön a választóvonal. Letérünk a rendes útról aznapra. A nap süt, a nagy hó pedig nedves és egészen tapad. A legtöbb helyen részben megkönnyitve a trekket. Kaptatót rózsabokor követ, rózsabokrot kaptató. De hoppáré, meg is van az első szikla. A minőség tökéletes: full kompakt, fehér mászkő, oldott fogásokkal. Nagyon megörülünk.

Ugyanebből találunk falsávokat a kőgörgeteg bal oldalán. Minden szép és jó, nem pontosan, amit keresünk még, de mindenképpen érdekes. Hamar eljutunk a Bányához (egy igen combos kaptatós kőgörgeteg után), ahol a köteles potenciál  mutatja meg magát. Nem egy X-es utat lehetne nyitni itt és rendesen magas is. Egyszer majd úgyis megengedik!

Kicsodálkozzuk magunkat, folytatódik a túra. A domb túloldalán jelölt falsávok felé vesszük az irányt. 10 perces gyaloglás után el is érünk egy tetszetős, veretős kis köteles craghez. Ide is dobnék szivesen egy utat.

A következő találmány egy enyhén áthajló tábla egészen érdekes fogásokkal. Nagyon nehéznek tűnik, de vannak benne fogások. Engem igen megfogott, szeretnék visszamenni megpróbálni.

A többi hátsó jó helyet vagy nem találjuk vagy nincs is, de lényeg, leszünk még itt - felveretjük újra a topra. Kis teaszünet, majd leereszkedünk a Kis-Gerecséből is jól látható fehér falsávokra jobb oldalon. Számomra kánaán: egy csomó poén hely, köztük kiemelkedő jelleggel egy gyönyörű tömbszerű képződményt, mokkó boulderekkel. Később Patkány szól, hogy valamit meg kellene sasolnunk, mert nagyon SZJEVASZ::::

Igazi, fullkompakt, megmeredt highball!!! Várom :)

Találunk még egy barlangot épp a highball fal alatt. Többnyire nagyon nehéz, de egy két igen igéretes darabbal is rendelkezik, meg megy bent a hot cave. Hot cave után pedig lassan idulósra fordul a figura.
Szétázott lábakkal, a csuromvizes cipőtől elnyűve, de boldogan menetelünk a kocsihoz. Cipőcserénél kitűnik Simon lábát valami lelhette, kissé megrogytak a sok nedvtűl.

Hamarosan újra jelentkezem a 'Rücsökmátrix UPDATE' formájában.