2009. március 11., szerda

Nadzrábjá

Gondoltam, ha már akad egy kis időm én is leírom az érzéseimet. Mivel olyan sok még sincs, egyelőre, csak Misja Pecről. Előre is bocsi ezért az írásképért és a betűtípusért, nem tehetek róla, megvadult...

A hétvége igen combira sikeredett. Ilyen jót (fontos, hogy a "jót
" szó jelentése nem egyezik a "jól"-lal) még nem igen másztam.
A mi autónk, a második turnus péntek délután, menetrend szerint indult el a hosszú útra. Az út nagy részén Zoli vezetett, ezalatt elfogyasztottunk két-két extra szendvicset, bizarr filmeket néztünk és a rendőröket is meghallgattuk egyszer. Sőt, Norbi még engedelmeskedett is nekik.


Gyorsan odaértünk, és végre megismertem a raktárszerűséget, a magyar mászók tanyáját. Kellemes környezet, mászófal, padok, gázfőzők, meleg ruhák szanaszét, minden ami kell, csak a föld volt kicsit kemény. Ez utóbbi is főként azért, mert az egyik matracom helytakarékosság céljából itthon maradt... Ettünk egy keveset, majd azután aludni készültünk. Midenki meleg ruhákba öltözött, féltem hát ha fázni fogok, de ilyen problémám a LOAP hálózsáknak köszönhetően nem volt.



Reggel, szinte magamtól felkelek. Napsütés, meleg, köszönöm Istenem! Kisétálok - lehet, hogy rohantam - a kis utcára, hogy megnézzem Osp-ot. Aztate... Gyönyörű! Misja Pec-et ugyan nem látom, de azt hallom az még ennél is jobb. Ez motivál. Egy kis készülődés után Marci, Peti én indulunk el a szentély felé. Út közben a kisebb elvétett sziklákat látva sokszor az az érzésem, hogy Magyarországon ezek nem állnának ott ilyen szüzen. A séta szerencsére nem hosszú, közel járunk. Egy ideig nem nézhetek oda, majd Marci szól: Most! Tetszett a látvány. Siettünk föl, mindenhol körülnéztem, hát mondhatom óriási méretek. Egy kisebb idő múlva Petivel kezdjük a mászást, ő kezd, ő a rutinosabb. Belefog a Variante Pepele (6b) útba. Alulmotivált ezért a kunszt előtt lekéredzkedik. (De te told ki Nándi te azért!). Augusztus óta nem másztam sziklán, ki kell tolnom elsőre, hogy beinduljon ez az idény. Igaz csak mentálisan volt nehéz, de örülök, hogy meglett. Ez után a jobbra lévő Jumbora (7a) helyezzük a hangsúlyt. Ismét Peti kezd, aki már kitolta ezt az utat. Mászását próbálom megjegyezni, hogy segítsen a flash próbámhoz. Beleüléssel kitolja, majd leeresztem és átbeszélünk pár dolgot. Belemegyek. A flash megmászás ugyan nem sikerült, de legalább tanulok a hibámból. Aznap már csak a Kurcji rock(6c+) utat próbálgatjuk, majd végül Peti meg is mássza.

Este ellátogatunk a kemping kocsmájába. Jól érezzük magunkat, ahogy azt a képek is mutathatják. Elfogy sok liter helyi, finom, vörös bor. Sok itt a lehetőség: ivás, ingyen internet, flörtölés, minden ami csak kellhet.


Másnap néhányunknak nehezebb az ébredés és az erőre kapás. De végül, Norbin kívül mindenki följön a falhoz. A kemény mag ma is respecteket mászik. Például Csabi twin pigs (7c/+) megmászás! Ezzel ellenben mi főleg csak csillezünk. Nekem például csak egy komolytalan Kurcji rock próbám volt. Sötétben mentünk le a táborba. Az első turnus pakolni kezdett és nem sokkal később már a búcsúzkodánál tartottunk. Kár. De legalább együtt voltunk eddig. Öten maradtunk hát. Zolival ma átköltöztünk az apartman padlójára, ami azért jó választás, mert melegebb valamivel és egy vékony szőnyeg is fedi azt. Nekem a mászás kompenzálására egy másik projectem is volt. Sorina (9b+). Az este jól sikerült, a sapkámat, viszont valahol elhagytam...


Másnapra jósoltam a nagy megmászásaim napját. Ez részben így alakult. Este esett az eső, így a Jumbo felejtős volt, de a másik project, a Kurcji rock készen állt, mert kis plafonja megvédte. Ez sikerült, Zoli bíztatására, ami nagyon sokat segített. Örülök, de ezzel még semminek sincs vége, itt áll még a nap másik fele. Norbival és Zolival elindultunk a barlangtól jobbra található Platfushoz(7a+). Ez mindhármunknak sikerült, de én szenvedtem vele a legtöbbet:).


A hétvége összességében nagyon jó volt. Sok embert ismertem meg közelebbről. Nagy megmászásaim nem születtek, de sokat fejlődtem elsősorban mentálisan.



Íme néhány kép: a versenyről, a mászásainkról a szabadban és itthon.






3 megjegyzés:

Edina írta...

A szóbeli beszámolók alapján ez egy igen finomított változata lett a hétvégi leírásnak :D

Nándi írta...

Ez blog, olyan tiszta mint a harmatos virágon megcsillanó napfény, talán legközelebb tartalmaz majd érdekesebb dolgokat is...:P

Edina írta...

Egy költő veszett el benned :D